סינגלים בבן שמן
29.5.09
תאריך:
יורם פינדר
מוביל:
משתתפים:
קילומטרים:
פרשת השבוע – פרשת המוביל האלמוני-בן שמן – 29.5.09

פרשת השבוע עוסקת בבני ישראל שבהולכם לאבוד במדבר טבע מנהיגם  משה  המוביל, את המונח הידוע "עוד מוביל כזה ואבדנו"
 
ונתחיל. חברים – הריני שמח לראות את כולכם יושבים בבית ספונים בחרבה בזמן שחבר נאמני האגודה – קרי קוץ, פינדר (פינדלה כפיי שאמו קוראה אותו), מר סנדות (ניר סלקטר),  צביקה ובן זוגו החדש,  זוהר, שנסנו מותניים (מישהוא יודע מה זה לשנס מותן?, זה כמו ללבוש קליטוריס רק כואב יותר)  והתיצבו לעבודת הבורא ב- 30 – 06 בבוקר במצפה מודיעין. מדהים מה שקורה שם - כבר בשעה הזאת בבוקר היה ים של קבוצות רוכבים/בות מקצועיות, 2 דוכני מכירה , חברה מבטוח הראל ואמיר הראל שלנו (עליו מאוחר יותר) ומזג אוויר חייכני שצחק ושר לנו כל הזמן ואפילו – פרחים,,,. וכמו שאמרה הנזירה לבישוף – "עם גודל כזה אני שוכחת את כל הנדרים". בגדול – רכבנו  כ-55 ק"מ בשעתיים וחצי בשמחה וללא ארועים מיוחדים
כרגיל, עוד יום שישי שאתה שמח להיות חי, ישבנך המוצק (שלי בכל אופן) יצוק בבטחה על הכסא ודוהר, צורח כמו אינדיאני מטורף במורד סינגלים ארוכים בתוך יער ירוק מאיר פנים ולאורך דרכים לבנות אינסופיות.חופשי, משוחרר ומלא עזוז. ככה צריך כל יום שישי להראות (למי שיש עזוז).
בתור התחלה עברתי זעזוע נפשי לא קל כשהתברר לי שפינדלה התכוון ברצינות באי מייל שלו שאני מקבל את תג המוביל הרשמי להיום. הייתי צריך להתיעץ בכוכבים ולהרים טלפון לאמא שלי שתזכיר לי איפה הצפון. שורה תחתונה – יצאנו וחזרנו בלי שום פגע (טוב לא היה קשה כי למזלנו יכלנו להצמד לחבורת רוכבי טייטס  אדומים ואיטיים שרכבו לפנינו ונעצרו להסתכל במפה כל הזמן. אחרת – כתבה זו לא היתה רואה אור כי היינו חוזרים בחושך.)
מסלול – לא ברור וקשה לתאר או להאמין למרות שהיינו שם כבר עשרות פעמים.  איזה ים של סינגלים חי שם (סוף כל סןף הבנתי למה המינגווי כתב את "הזקן והים") עולים ויורדים בהרמוניה ומתחבקים בים אחר של אחיהם, שבילים לבנים רחבי רוחב ולב,  וכל רגע נדמה לך שמצאת מסלול חדש יותר יפה מקודמו, ובתור מוביל - כולם עוקבים אחרי !! בצייתנות ובלי חשש (בשביל זה היה שווה להוולד). לא חשוב לאיזה כוון אתה נוסע ובאיזו מגמה – הכל יפה ומרחיב ריאות.
לידיעת אלו שרוצים פרטים נוספים על המסלול –הרוב לא זכור אבל -  בבקעת קנאים אין אפילו קנאי אחד לרפואה,סכנות- מסוכן רק ים הרוכבים שמופיעים פתאום מולכם בסינגל בלי לשרוק (ויש מאות כאלו) ו -  בחוסר יעלה והעובדה שהמרכז המסחרי של מודיעין – ליגד , סגור ביום שישי, no coffee......
ארועים מענינים  נוספים –
·         שעה ארוכה טרחנו להזיז מקרר ששקל שני טון בתוך אוטו הגלידה של פלדמן שכאות הוקרה העניק לנו איציק הנהג ארטיק קרח סגול ללא תמורה (תמונות מצורפות)
·         צביקה חיכה שלא יהיה איש לידו ואז בצע סלטה בירידה שקלפה לו את כל קרום הבתולים מן המרפק (תמונה שלי על רקע המרפק מצורפת) .
·         לפתע צצו מתוך סינגל תלול חבורת רוכבים שאמרו שתיכך מופיע המנהיג שלהם. הנ"ל הופיע בדהירה די מהר – אמיר הראל!. ככה זה עם צעירים חסרי מנוח – לוקחים בתור מוביל כל מה שמזדמן להם בשטח ואחר כך מתפלאים לאן נעלמת המדינה (לפחות לבש חולצה בצבע מתאים..)
·         פגשנו את טל – בחורה צעירה ובודדה שרכבה לבד וסרבה להצטלם איתי ליד דרדר עקוד פורח (ככה ניר סלקטר הגדיר אותו. אם הוא לא משקר כל הזמן – הידע שלו בנושא שמות המשפחה של כל מה שזז, נושם וצומח שם ממש מפחיד) אבל הבטיחה להכנס לאתר ולנסות להצטרף לקבוצה. (תמונה מצורפת)
 
למדתי עוד בטיול  –  2 הדברים הכי מיותרים שלקחתי איתי:
·         מפת שבילי אופניים בבן שמן שלקחתי בכיס ובלתה שם בחושך כל היום.( לא הייתי צריך אותה כי במילא לא היה לנו מושג לאיפה נוסעים)
·         שקית הביצים שלנו (מישהוא ניסה לשים בסופר את הביצים שהוא קונה בשקית?) סתם מיותר,  מפריע ברכיבה ולא תורם כלום (וגם מכוער משהוא...)
זהוא, רק הרמנו את הראש מהכידון והטיול נגמר לפני שהספקנו לאמר שמע. לאור ההצלחה המומנטלית והחוויה המרגשת – אני מדריך גם את הטיול הבא של רכסים
 
קוץ
סיפור הטיול:
קוץ
כתב:
קוץ
צילם:

image000

Image000.jpg

image001

Image001.jpg

image002

Image002.jpg

image005

Image005.jpg

image006

Image006.jpg

image009

Image009.jpg

image010

Image010.jpg

image013

Image013.jpg

image014

Image014.jpg

image015

Image015.jpg