סינגלים במירון, בית ג'אן, שביל הפיסגה ונחל נריה

Friday, April 29, 2005

writer
כתב ורכב: אורי ארני

סינגלים במירון, בית ג'אן, שביל הפיסגה ונחל נריה
יכולתי לכתוב לכם, על יום מקסים שבו הגיעו כ-20 רוכבים עד לבית גאן הרחוקה, ודרך אגב כולם הגיעו בזמן. יכולתי לכתוב לכם כיצד כולם עלו לפסגת המירון, בקצב שלא היה מביש קבוצות צעירות מאיתנו, יכולתי לכתוב לכם על הנוף המקסים המשתקף משביל הפסגה. ויכולתי להרבות מילים על הסינגל הארוך והמקסים, שהפעם תבע מאיתנו להתרכז גם במה שקורה באזור הרגליים וגם במה שקורה באזור הראש, אך זה עתה אנו חוזרים מבקור אצל ראובן השוכב במחלקה לטפול נמרץ לב בהדסה, והלב כבד, וקשה לחשוב על שום דבר אחר. אם מישהו עדין אינו מעודכן ראובן עבר אתמול -בטיול אחר- באזור הל"ה, ארוע לב מאוד קשה שהגיע למצב של דום לב. הוא עבר החיאה בשטח ואמבולנס העביר אותו להדסה. את החלק של הלב הוא עבר אבל עקב הזמן הרב שעבר עד ההחיאה כנראה-ואני מסיג את דברי באלף סיגים-היתה איזו שהיא פגיעה מוחית, והוא נמצא כרגע במצב של קומא והוא מונשם ומורדם. עמדנו ליד מתתו, מביטים בו חסרי אונים, והדבר היחידי שיכולנו לעשות זה לעודד במילים את בני המשפחה. הסתכלנו עליו, והסתכלנו אחד על השני, וידענו שכל אחד מאיתנו היה יכול לשכב שם במקומו. במקרה הפעם יד הגורל בחרה בו. אז נחזיק לו כולנו אצבעות ונתפלל לשלומו, ונאחל לו שיצא מהמצב המחורבן הזה כמה שיותר מהר, גם בשבילו וגם בשביל משפחתו. ובאשר לנו, כמו שאבנר שאל-אנחנו נמשיך לרכב, נמשיך לשאת את האופנים על הכתפים ונמשיך לטפס על הרים ולחצות נחלים וודיות. כי בלי האופנים ויום השישי הזה, מה אנחנו שווים? ואפרופו, "מולינקה"מה יהיה? בלעדך זה לא אותו דבר, ואנו מקוים שתחזור. רכבתי והפעם לא כל כך נהניתי-ארני

 

גירסת המוביל
ביום רביעי אחה"צ פגשתי את ראובן במצמן לאחר שחזר מטיול בצפון. הוא הודיע לי שהוא מגיע לטיול במירון ושאל איך המסלול. היות ורכבתי את המסלול לפני כחודש תארתי לו את הסינגלים ובעצה אחת איתו הוחלט שהוא יוותר על הטיול הזה. בשיחה הזו הוא גם אמר לי שהוא לוקח קורס פרטי ברכיבה טכנית ויש לו תוכניות להפתיע אותנו. את הנחישות והעקשנות שלו הכרתי וחשתי ובכל זאת הדברים נגעו לליבי וכל יום חמישי התלבטתי אם להרים טלפון ולשכנע אותו לבוא למירון. כשעמדתי מול מיטתו כשהוא חסר הכרה, מונשם ע"י מכונה, כל כך שקט ושלו, מבט מהורהר משהו, חשבתי שאם הוא מתעורר ורואה אותי מולו הוא מייד שואל איך היו הסינגלים במירון? בשבוע שעבר רואים את ראובן בתמונה הפותחת מרים כוסית לרגל החג, אני יודע מחתנו , שהוא אהב את הצילום ואף הדפיס אותו בהגדלה.
אז התיאור הזה בשבילך ראובן. חנינו בתחנת הדלק בכניסה לבית ג'אן, החלטה נבונה בדיעבד כי קל היה לשאול את התושבים בחזרה איפה התחנה? כי העלייה האחרונה יצרה פערים ולמכוניות הגענו בקבוצות קטנות. ירדנו מהכפר וטיפסנו דרך הר שפנים לעבר המירון. דרך רחבה ולא קשה. מנקודה 28 עד 32 עלייה תלולה שאילצה רבים ללכת ברגל (לא את כולם). את ההפסקה בחרנו לעשות בבית היערן (נקודה 35) משם משקיף נוף מדהים.
בכלל כל המירון ירוק ופרחוני והמון פרפרים וחרקים מעופפים אחרים. אחרי ההפסקה חזרנו על עקבותינו וחיש קל היינו בחנייה של המירון. הסינגל הראשון שביל הפסגה מתחיל משם, צבע אדום. רוכבים על השביל ממזרח למערב כשמינגד אגם דלתון, החרמון עם שרידי שלג ועוד. למרות שהיה ערב חג לא היו מטיילים והרכיבה זרמה. סה"כ שביל מעולה כמעט כולו רכיב (75%) חלקו הגדול מוצל. משביל הפסגה התחברנו לסינגל השחור שמתחלק לשלושה חלקים: ההתחלה, סינגל טכני עם מדרגות רבות שמעטים ממש רכבו אותו, אני יכול להעיד על אבישי שהפגין בפני ביצועים מרשימים ואמיצים. מגיעים לקרחת יער וכאן קטע מדהים ביופיו, זורם ורכיב ב 100% הכי יפה שרכבתי בחיי! הקטע האחרון יותר טכני אבל בהחלט רכיב (90%) בסקלה שלי. הסינגל האחרון שעשינו נחל נריה, שוב סינגל אדום מאוד, מאוד צפוף. סינגל תלת מימדי. צריך להסתכל קדימה, הצידה ולמעלה! כן למעלה! כאן יש עדיפות לנמוכי הקומה. הרכיבה בעיקרה לא טכנית אבל מי שפיספס ענף בצד חטף שריטה כואבת ואם לא הנמכת קומה חטפת חבטה בראש שיכולה להיות מאוד כואבת ומפחידה כפי שחש אבנר. בסיום הסינגל הזה התחברנו לכביש/שביל מחבר את חורפייש אם בית ג'אן. מי שחשב שהטיול נגמר הופתע בעלייה קצרה ותלולה לעין סרטבה ואח"כ עלייה בכביש, אחת התלולות שאני מכיר על לתוככי בית ג'אן. כאן כבר התפזרנו לאורך כל הכפר ואט אט התקבצנו לתחנת הדלק ולמכוניות כשילדי הכפר מלווים אותנו עם אופניהם ואפילו הפגינו ביצועים לא רעים!
סיימנו באבו רמיד שבכפר ראמה, חומוס מצויין ועם שלל סלטים ושתייה הגענו ל 20 שקל וקצת. ממש הופתענו לטובה, במקום הזה ראובן, לא צריך לבקש מחיר קבוצתי הם פשוט הוגנים ולא שוחטים.
הגורל רצה, וראובן לא היה איתנו במירון, השבץ תפס אותו ליד נתיב הל"ה, קרוב לכביש, קרוב לבית החולים ועם שלושה רוכבים שבצעו בו החייאה. עכשיו נותר רק לקוות ולהתפלל.
כמו שכתבתי במייל, מי שרוכב טכני יהנה יותר! אני סבור שזה אחד מהמסלולים הכי מדהימים שרכבתי בעת האחרונה ובכלל.
רכבתי ונהנתי,  דוד

arni_162

arni_162.jpg

arni_163

arni_163.jpg

arni_164

arni_164.jpg

arni_165

arni_165.jpg

arni_166

arni_166.jpg

arni_167

arni_167.jpg

arni_168

arni_168.jpg

arni_169

arni_169.jpg

arni_171

arni_171.jpg

arni_173

arni_173.jpg

arni_174

arni_174.jpg

arni_175

arni_175.jpg

arni_176

arni_176.jpg

arni_177

arni_177.jpg

arni_178

arni_178.jpg

arni_179

arni_179.jpg

arni_180

arni_180.jpg

arni_181

arni_181.jpg

arni_182

arni_182.jpg

arni_184

arni_184.jpg

arni_185

arni_185.jpg

arni_186

arni_186.jpg

arni_187

arni_187.jpg

arni_188

arni_188.jpg

arni_189

arni_189.jpg

arni_191

arni_191.jpg

arni_192

arni_192.jpg

arni_195

arni_195.jpg

לאלבום התמונות של דוד ניצן

לאלבום התמונות של דני שחר


Navigation aids

טורבו
הניווט לא קשה, קבצי האוזי לקוחים מההקלטה של המסלול בפועל ולכן יותר מדויקים.

 
Rechasim weekly ride friday, April 29, 2005