כל מה שאנחנו אוהבים, נוף עוצר נשימה קטעי רכיבה מאתגרים, טיול לא שגרתי בהחלט!
ממצפה רמון למפעלי צין דרך רוג'ומים בהר טרף ונחל שרף

Friday, November 25, 2005

 

התמונות של ארני | התמונות של דרור | התמונות של ניר | התמונות של פיטר

 

writer
כתב ורכב: דוד ניצן

ממצפה למפעלי צין, מסלול מדברי מרתק במיוחד והרפתקני. לפי דעתי זו הפעם הראשונה שקבוצה כה גדולה, 21 רוכבים עושה את המסלול. המסלול ארוך, כ 50 ק"מ וכולל רכיבה בשבילים רחבים ומהירים, סינגלים בירידה ובעלייה, רכיבה על מדפי סלע שתלויים באוויר ועוד ועוד. כל זה בנוף מדברי מהמם ויופי עוצר נשימה. הרבה כבוד לחברה שהצליחו לסיים את היום הארוך הזה באור אחרון של יום. רכבנו כ 9 שעות מהם "בזבזנו" כ 3.5 שעות על הפסקות ותקלות, בעיקר פנצ'רים. כך לפחות אומר הגי פי אס שלי. הקרדיט למסלול לגדי אלוני שתיאר את המסלול באתרו, פרסם אותו בפורם בתפוז ובגלל השהמסלול לא מעגלי לא מעטים עשו אותו אחריו וחבל. את הטיול הוביל דרור באמצעות סיפור הדרך, מפה ומכשיר גי פי אס כשבעורפו "נושפים" עוד המון נווטים, הוא היה הפוסק האחרון ויכולת קריאת המפה שלו מרשימה ביותר. לפני תיאור קצר של המסלול בליווי תמונות אני רוצה להתנצל שהלחצתי אותכם בהפסקות, מאוד לא רציתי להכנס לחושך למרות שהיינו ערוכים לכך ובכלל ביום כזה לחוץ אפשר לנצל תיקון פנצ'ר כדי לאכול סנדוויץ' או חטיף אנרגייה ולא צריך "הפסקה רישמית".

מיצפה רמון, בוקר ,08:00 אנחנו ערים כבר 3-4 שעות והרגע של התחלת הטיול מגיע. מרכיבים את האופניים ומתחילים ב כ 15 ק"מ של רכיבה לאורך המצוק עד מעלה מחמל. כבר ביציאה מהחנייה רועי מתרסק, ועד שהוא מתאושש עוברים להם עוד 20 דקות.



עד מעלה מחמ"ל אנחנו רוכבים בקצב מטורף, ממש מרוץ בניסיון להשיג את הזמן. בערך 09:15 ועושים הפסקת קפה וארוחת בוקר "רישמית".

 בדרך למעלה מחמל


ארוחת הבוקר במעלה

אחרי ההפסקה מתחיל הדבר האמיתי, הסינגל הירוק. השביל מתחיל בטיפוס, אומנם תלול אבל ניתן לרכיבה, חלק מאיתנו עשו זאת!. ההמשך זורם ורכיבו בנקודה 22 מתחברים לשביל שמסומן ברוג'ומים. ירידה תלולה, רובינו יורדים אותה ברגל, סער ודורון גולשים בירידה ומשאירים אותנו פעורי פה.

התחלת הסינגל הירוק 

החברה בירידה מההר

הסינגל בהר טרף מסומן על ידי רוג'ומים, השביל רכיב, וממש כייף לרכב ולגלות את הרוג'ום הבא. גם אנחנו הוספנו או היבינו רוג'ום אחד או שניים לטובת המטיילים הבאים. כשהדרך לא ברורה חפשו את הגללים של הגמלים, העיצה הזו טובה לכל השבילים במדבר.

שער של רוג'ומים 

סוף דרך הרוג'ומים בהר טרף


בנקודה 40 פונים מזרחה לכיוון נחל שרף, אנחנו לא עשינו את זה אלגנטי, רצוי להכניס נקודות ציון חדשות לפני שנכנסים לקטע הזה וחסוך טיפוס קצר בשביל הלא מסומן. בכניסה לנחל שרף מיני דרמה כשכמה חברה מכריזים על מרד ומסרבים להכנס לנחל מחשש להתקע בו בחשיכה. בסופו של דבר גבר קולם של המצדדים וכולנו נכנסנו לנחל. הנחל עצמו מ-ד-ה-י-ם. הרבה מדרגות סלע לבנות, שביל על הגדה ובתוך הנחל בהרבה מקרים רכיב ומהנה. כשהשביל עובר קרוב לשפה נזהרים ויורדים מהאופניים, שוב מחפשים גללים ורוכבים. כבר בתחילה "נופלים" על הגב סימנתי אותו במפה, לאכזבתנו הוא היה יבש וצריך לחכות לכמה שטפונות כדי שהוא יתמלא. ניצלנו את המקום המרשים לצילום קבוצתי למען הדורות הבאים. מי יודע אם נהייה פה שוב. הנחל קניוני, קשה לתאר את הנוף וגם הצילום לא מצליח לתפוס את כל היופי. בסה"כ 6 ק"מ של יופי צרוף ואנחנו מצליחים לסיים אותם באור. ולחשוב שחלק מאיתנו היו מוכנים לוותר על הקטע הזה?! מזל שהתעקשנו.


תמונה קבוצתית בגב היבש בנחל שרף




ניר על המצוק, מתחתיו נוף קניוני


רכיבה בתוך נחל שרף


לבד שם למעלה, מעניין מי זה?

יוצאים מהנחל ומנסים להתחבר לשביל שסימנתי שחוצה את המפעל מדרום לצפון. קצת מתברברים בשבילים הרבים של המחצבה ולבסוף רוכבים קטע קטן על המסילה ומתחברים לדרך המלך. עוד כמה ק,מ בודדים, הסוף קרוב מתמיד, מגמת ירידה והחברה קיבלו כנפיים. רכיבה מטורפת לכיוון האוטובוס, מאין הם שאבו את הכוחות? אני רוכב די לאט וכל הזמן דומע, האוויר מלא בחלקיקי חול שמציקים בעין. אחרי מספר דקות מאתרים את האוטובוס בכניסה למפעל ורק אז אני נושם לרווחה, הטיול הצליח!


על המסילה לקראת סיום

 איפה האוטובוס?


זה היה עוד אחד מהימים והטיולים שרק בשבילם שווה לרכוב ולהתאמן כל השנה. "לסבול" בטיולים השגרתיים באיזור הקרוב והרחוק שכל אחד עושה ויכול לעשות. טיול ומסלולים כאלו הם נדירים, דורשים הרבה זמן ודורשים הסעה והקפצה שעולה כסף. חוץ ממסלול מעולה הייתה גם קבוצת חברים נפלאה ומגובשת שכייף לרכוב איתם, מתכונת שתמיד מנצחת ובגדול!
אני מרגיש ויודע שגם הטיול הזה וגם הטיול שעשינו מערד לעין גדי יהיו גולת הכותרת שלנו השנה. יש רק עוד טיול אחד השנה שיכול להשתוות אליהם ומאוד מסקרן אותי לאלו שיאים נגיע בשנה הבאה.
רכבתי ונהנתי,
דוד


התמונות של ארני | התמונות של דרור | התמונות של ניר | התמונות של פיטר

 

מפת המסלול מוקטנת
קטע ראשון
קטע שני
קטע שלישי
קטע רביעי

map

 

קובץ הנ.צ מכיל את הנקודות שהכנתי לניווט בצרוף נקודת הגב. המסלול הוא המסלול שאיתו יצאתי לטיול. יש לתקן נ.צ בהתאם להקלטה אם מעוניינים. כך או כך ההקלטה תביא אותכם לנקודת הסיום.

 
Rechasim weekly ride Friday, November 2, 2005