איזור ראש העין
18.7.08
תאריך:
דרור
מוביל:
5
משתתפים:
קילומטרים:
יום ו, שעה 0640 - חמישה מדוושים (עזרא, לוין, שייקה, תומר ואנכי).
מזג האויר- עננות בוקר. יוצאים מתןך עינת דרך המטעים לכיוון המחצבות וקיבוץ נחשונים. חוצים את כביש שש - מול אלעד - ודוהרים על שביל ישראל עד לצומת רנטיס. חוצים את הכביש הישן, ודרך המחצבות הישנות מעפילים אל חרבת צרטה והפסיפס שבשיאה. מזג האויר - עדיין מעונן.
איציק מתקשר - רוצה להצטרף. קובעים בשוהם.  מבקשים את סליחתו של תומר שסוחב את כל הנדרש להכנת קפה על גבו!  ומתגלגלים לכווןן קפהקפה לקפה של בוקר. (זהו בית -קפה מוזר, לא מצאנו את הכניסה. איציק חותך דרך הדשא אל המרפסת. בזמן שאנו יושבים מגיעים זוגות ומשפחות באותה דרך שבה אנו הגענו!)
השמש שמתקנאית מן הסתם בשותי הקפה מתעוררת, מתכתשת עם קרעי העננים ומניסה אותנו לצל. חוצים את שוהם לכיוון דרום. אחותו של לוין מיירטת אותנו תוך כדי נסיעה. אני מחפש את חירבת "עוקף-שוהם בצד הלא נכון של הכביש (כך, עפ"י נקודת הציון). חוצים את הכביש של המטווח מעל בית נחמיה וחוזרים מעט בכביש. אנו מנסים לאתר את האתר. בזמן שאני מתברבר עם המסכים בגיפיאס, מתעקשים איציק ולוין ומוצאים את האתר. כבר די חם והעננים ויתרו לשמש לחלוטין. מצאנו את הפאזה ההלניסטית של האתר (צמוד לכביש). אבל את הכנסיה והפסיפס שלה - יוק. מפלסים דרכנו בין הקוצים הלוך וחזור - אך מעלים חרס בידנו. (דווקא, חרסים היו הרבה...)
פונים צפונה. אני מושך לכיוון חירבת תנשמת שאת פסיפסיה ביקרנו בעבר. את מאות המטרים האחרונים אני עושה בעמידה בגלל פנצ'ר בצמיג האחורי. בזמן שאני מחליף פנימית החברה מסיירים באתר. יורדים לכיוון אזור התעשיה שסמוך לשוהם. הצמיג האחורי שלי קורס שוב. לוין מנדב לי את הפנימית שלו. העיכובים גוזלים זמן והחום מתגבר. אני פונה בדרך המחצבות הישנה. אנו טסים על דרך האספלט ומתאכזבים לגלות שכיסו את הפסיפס בחירבת חני (קוץ - לידיעתך).
בגלל החום הגובר, אני מוותר על חציית השטח בסמוך לאלעד. כתחליף, אנו נוסעים דרך הבסיס "האמריקאי" ומשם בירידה ארוכה ישר אל החומוס של הגי'נג'י. (12:15 לערך).
רכבתי ונהניתי כדבריו של דוד

דרור

נ.ב. תמונות 266 ו 267 צולמו ביום הנסיעה. האחרות, צולמו בשישי הקודם.  
סיפור הטיול:
דרור זליג
כתב:
דרור זחיג
צילם:

 

קבצים:

dsc00257

dsc00257.jpg

dsc00258

dsc00258.jpg

dsc00262

dsc00262.jpg

dsc00266

dsc00266.jpg

dsc00267

dsc00267.jpg