סינגלים מרהיבים בין כפר אדומים לאלמוג דרך נחל אוג

Friday, February 17, 2006

weeklypr
writer
כתב ורכב: דוד ניצן

היום רכבנו את אחד מהמסלולים הכי מהנים והכי יפים שאני מכיר. האיזור, צפון מדבר יהודה התוואי סינגלים על ובתוך נחל אוג, אנחנו התחברנו אליו מכפר אדומים ובהמשך התחברנו לסינגל ארוך, ארוך שמוביל עד לנבי מוסה. משם בנקב נוח לקיבוץ אלמוג.
על המסלול למדתי מפורום טיולי אופניים שבתפוז, לראשונה פרסם אותו יואב בהט אחריו רכבו גדי וחבורתו ומאז הוא בכותרות עד היום. לגי פי אס הכנסנו את המסלול שהקליט טל נתיב, לוין הכניס חלופות אבל בסופו של דבר שמרנו על התוכנית המקורית. קראתי שהירידה בסוף מאוד תלולה ואם היא לא חופפת את הנקב שבו ירדנו אז מומלץ לאמץ את "הדרך" שלנו. המון תודה לכל החברים מהפורום!
קצת מאכזב ולא מפתיע שרק 10 הגיעו לטיול הזה, מסלולים כאלו לא עושים כל שבוע ובכלל הרבה מסלולים כאלו אין!
נפגשנו בשמונה בבוקר בתחנת הדלק בכפר אדומים, בעוד הנהגים מורידים את המכוניות לאלמוג פתחנו קשרי ידידות אמיצים עם המתדלקים, במיוחד עם רפי שאף כיבד אותנו בקפה.
בתחנה גם פגשנו רוכב מקומי שקרא למסלול שהראנו לו דרך הסוכר, לא יודע עם זה השם הרישמי אני מאמץ אותו בחום.
ירדנו לנחל אוג והכייף התחיל, שני דברים צריך לדעת כדי לרכוב במסלול הזה ולהנות. לרכוב על חלוקי נחל בינוניות ולרכוב על שביל צר ברוחב של 40 ס"מ בשפתנו סינגל. קלי קלות, ודאי תסכימו. הרכיבה בנחל קלה, כמעט ולא יורדים מהאופניים, פעם על הגדה הימנית, או השמאלית, הנוהל קבוע וידוע, מחפשים את גללי הגמלים ועוקבים אחריהם.
מדי פעם נתקלנו ברועה בדוואי ידידותי עם עדר כבשים או ילד על חמור שהוביל מים למאהל. אני לא יכול להעיד על המצב הבטחוני שבאזור אבל כל מי שנקרה בדדרכנו היה ידידותח ולבבי. בכל מקרה כדאי להצטייד בנשק. לטעמי האישי בגבעות הגורל שליד באר שבע הרגשתי הרבה יותר מאויים מהשנאה שהפגינו כלפינו הבדוואים שם. באיזה שהוא שלב הנחל מתפתל ורואים מאהל גדול, זה סימן שפספסנו את הפנייה. לוין בעזרת הגיפיאס החזיר אותנו למסלול, לשביל הירוק שקצת היה קשה לעקוב אחריו, אבל שביל יש ועוד איזה שביל. סינגל מדהים שמגיע עד לנבי מוסה, אפשר גם לאלתר סינגלים ולרדת מהדרך הראשית פשוט מדהים.
לאחר תצפית על נחל אוג, ירדנו בנאקב, קצת הליכה בהתחלה ואח"כ רכיבה שוטפת עד למרגלות אלמוג ומשם שביל זורם עד למכוניות שחנו בבטחה בכניסה לקיבוץ.
לקח מהפעם הקודמת שהיינו באיזור, לא נכנסנו למסעדה המרוקאית, התאפקנו עד הלבנונית באבו גוש, היה אחלה.
היום, קוץ, חבר יקר, חגג יום הולדת, הבן אדם צנוע וביישן ובגלל זה לא עשינו חגיגה גדולה, שיהייה לך המון המון אושר, כסף יש לך מספיק ועם ירשת את הבריאות של הוריך אתה תאריך ימים יותר מכולנו.
רכבתי ונהנתי, דוד

הפעם גלרית תמונות קצת אחרת, נסו ותהנו

ועוד תמונות ממצלמתו של פיטר

מפת המסלול

map

את נחל אוג "עוזבים" בנקודה A או בנקאב שמסומן בנקודה B. בכל מקרה כדאי להמשיך קצת בנחל, יופי של סינגלים ואח"כ לחזור ולהמשיך בדרך. אנחנו ירדנו לאלמוג בנקאב שמסומן ב C ירדיה קצרה ברגל וההמשך ברכיבה.

מי שמעוניין בהקלטת המסלול באוזי שישלח מייל.

הערות

 
Rechasim weekly ride Friday, February 17, 2006